KOV poolne rahastus

Teenuse taotlemiseks pöördub inimene kohalikku omavalitsusse. Pöörduvateks võivad olla pereliikmed, lähedased või teised inimesed, kes on märganud inimese abivajadust.

  • Inimesel on võimalus pöörduda omavalitsuse poole talle mugavaimal viisil, st peale paberkandjal esitatud avalduse ka elektrooniliselt, telefonitsi või mistahes muus vabas vormis. Suuliselt esitatud avaldus tuleb sotsiaaltöötajal protokollida ja võtta menetlusse.
  • Avaldajalt võib küsida ainult selliseid isikuandmeid, mida on vaja taotluse menetlemiseks.

Kohaliku omavalitsuse kohustuseks on üldhooldusteenuse korraldamine oma elanikele.
Korraldamine hõlmab endas kahte olulisemat tegevust:

  1. Abivajaduse välja selgitamine ja teenuse kättesaadavuse tagamine
  2. Teenuse rahastamisel osalemine

Sotsiaalteenuste osutamisel tuleb arvestada inimese tahet, mistõttu tuleb võimalusel arvestada ka teenust vajava inimese soovidega, näiteks hoolekandeasutuse asukoha valikul vms. Kui KOV on selgitanud välja, et inimene vajab üldhooldusteenust, tuleb see talle mõistliku aja jooksul ka tagada.

KOV-le avaldus.
KOV poolset rahastuse osa vaata siit: https://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/spetsialistile-ja-koostoopartnerile/kohalike-omavalitsuste-noustamine/uldhooldusteenus#hoolduskulud

Teenuse rahastamisel osalemine

Rahastamise eelduseks on isiku taotlus, mille alusel KOV selgitab välja, kas ta vajab ööpäevaringset üldhooldusteenust.