Mida arvestada teenusele tulles

INFO ABIVAJAJALE

  Mida teha, et saada meie pere liikmeks või kui soovite lähedast pansionaati panna.

  1. Kõigepealt lepi aeg kokku juhatajaga, kes planeerib oma aega just Sinu jaoks. Tutvu majaga ning tee endale selgeks, kas see maja on teie mõistes sobilik just teie pereliikme hooldamiseks.
  2. Teenuse taotlemiseks pöördu kohalikku omavalitsusse. Pöörduvateks võivad olla pereliikmed, lähedased või teised inimesed, kes on märganud inimese abivajadust.
  3. Sobivuse korral kirjuta avaldus kas järjekorda võtmiseks või avaldus kohe pansionaati elama asumiseks. https://fooniks.ee/avaldus-hoolduskohale/
  4. Juhataja annab pereliikmele kliendi ankeedi, mille pere peab tagastama koos avaldusega, et  saaksime hinnata, kas ka meie saame just teie pereliikmele pakkuda kohta ja vajalikku teenust.  https://fooniks.ee/ankeet-taitmiseks/
  5. Vähemalt 24h enne saabumist esitab esindaja-pereliige arsti väljavõtte, kuhu on märgitud kõik vajalik, mida tulevane hoolealune vajab, n.o ravimiskeem koos oma eripäradega (kella ajad, ka mis ravim millega sobib või ei sobi kokku, kui neid märgitud ei ole, siis käsitletakse seda tavapäraselt ehk täpselt nii nagu skeemis on kirjutatud), vajalikud tegevused, vajalik dieet jne. Vajalikud abivahendid näit. käimiseks kits või inkotooted, arsti väljavõtte  dokumendi põhjal.
  6. Meie poolt tehakse hooldusleping, hoolduslugu, arsti poolt väljastatud ravimiskeem-mille põhjal aitab hooldaja jälgida, et hoolealune ei unustaks oma rohtusid ning abistab ka nende panekul (see toimib nagu kodus, et kui arst on teinud ettekirjutuse siis pereliige aitab rohtusid võtta). Valmistame ette hoolduskava, igapäevane toimetulek jne. Sellest saab esialgu hooldajale abivahend, et kiiremini mõista uue hoolealuse vajadusi ja eripärasid.
  7. Peate arvestama, et Teie kalli lähedase sisseelamine võtab tavaliselt ca 2-4 kuud.
  8. Igas hoolealuse kohta on personaalne päevaaruanne, kus kajastatakse igapäevaselt tegevused ja seisundid.
  9. Erijuhtumite jaoks on JUHTUMILEHT –registreeritakse kõik tavapäratud juhtumised, kus kajastatakse  ka mida ette võeti.
  10. Samuti koostatakse HAIGESTUMISE LEHT– kus märgitakse haigestumist (näit .gripp, kus jälgitakse lisaks ka vedeliku joomist, vererõhku, veresuhkrut, temperatuuri, kõhulahtisust-kinnisust, oksendamist või haige pööramist iga 3 või 4 h järel)
  11. LAMATISTE jälgimise leht– kui inimene tuleb meile, siis lamatise korral see mõõdetaks ja kaardistatakse ära – (on korduvalt aset leidnud, et hoolealusel on saabudes lamatis, aga pereliige seda ei teadnud), et siis lamatise madratsi ja hooldaja koostöös leevendatakse tekkinud olukorda.
  12. AKT –toodud hügieenitarvete kohta pereliikme poolt –hambahari, pasta, suu-proteesivesi, kaanega plastmassist proteesitops, küünekäärid, küünetangid, viilid, kannaraspel, kanna kreem, kätekreem, juuksekamm, nuustik, šampoon, seep, desovahend.
  13. ISIKLIKE ASJADE NIMEKIRI- pesud- nimed sissekirjutatud (veekindel marker), päevariided- nimed sissekirjutatud  ja muud asjad-raadio, raamatud jne.
  14. Meil on koostöö kõikide perearstidega, kuid soovitame siiski Pärnu perearsti, et saatekirjade- ja koduvisiit saaks toimuda operatiivselt.
  15. Meile osutatakse alati abi kiirabi poolt, kiirabi saabu tavaliselt ca 2-5 min. jooksul.
  16. Teie huvides ja vajadusel kasutame õe teenuse osutab ( sidumine, haavapuhastus, lamatiste ravi, operatsiooni järgne haavahooldus jne.) TNP Konsultatsioonid esmatasandi arstiabi – õe teenus (teenust osutab TNP Konsultatsioonid)
  17. Kui soovite, et just teile hoitakse tuba, siis on vajalik sõlmida leping kohe ja tasuda toa eest ette, et säilitada tuba. Vastasel korral on hooldekodul õigus panna tuppa teine inimene. Teile saab koht olema alles koha vabanemisel ning teid tõstetakse järjekorda.